fredag 16 mars 2012

Insamling och mera

Thjoohooo - jag lever!! Och tacka visdomstanden jag har nere till höger för vetskapen...Jag fattar inte varför vi ska få dessa visdomständer, helt onödiga, enligt mej. En enda anledning till visdomständernas existens kan jag komma på - och det är för att tandläkarna ska tjäna mer pengar. Då jag inte är tandläkare så övertygar den anledningen inte mej till att visdomständer är till någe bra.

Nu var det inte om visdomständer jag skulle blogga om utan till den blogglösa frånvaron, för visst har ni undrat var jag har varit? Nehe, inte det. Men ni ska få läsa om anledningen ändå.

För det första har jag varit trött. Minihuliganen envisas med att både äta på natten och vakna tidigt. Det gillar inte jag. Alls. Så när tillfälle har erbjudits så har jag sovit med honom. I onsdags fick jag, tack och lov, sova 2 timmar!! Och idag knappt 1, hade behövt mer för hela dagen har jag gått runt och varit så där jobbigt nyvaken trött. 

För det andra så har jag, både när tillfällen bjudit på det och när tillfällen inte bjudit på det, stickat. Stickat så mycket som möjligt. Tyvärr så är det ju så att alla barn som föds här i världen föds inte till de bästa förutsättningarna. Det är lätt att säga: Men varför skaffa barn när man inte har råd med det? Mitt svar på det är att världen inte är svart och vit, hade den varit det så hade nog många av dessa barn "som föräldrarna inte har råd med" inte fötts. Men nu har vi en himlans massa grå nyanser vilket gör att barn föds oavsett föräldarnaa ekonomiska förutsättningar. 

I somras virkade jag mormorshättor till förmån en för insamling till Kongo. Nu är det dags igen. Denna gång är det en insamling till förmån för barn i Nepal. Hittills har jag 2 mormorshättor, och 3 raggsockor (det ska bli en till) och så håller jag på och stickar en mössa. Så nu gott folk! Fram med stickor, virknål och garn och gör ert bästa!
En blivande bebismössa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar