tisdag 21 augusti 2012

Jag övar på att fota

Lurigt väder idag! Imorse var jag på väg att ta bilen till jobbet för det såg så regnet ut, men nu regnade det inte så jag trampade iväg på cykeln. Med både tröja och jacka på. Sen när vi var ute på förmiddagen så var det både gummistövlar och regnkläder på. 

Men sen på eftermiddagen var vi ute i t-shirt, barnen sprang barfota och det var verkligen varmt!! Varken jacka eller tröja på och hemma fick barnen leka med vatten. Det gäller ju att passa på när det är varmt ute :-) Jag passade på att ta en massa bilder, ta lärdom av vad syster Virkmammas man försökte lära mej...


Kommer inte ihåg vad jag hade för inställning på kameran när jag tog dessa bilder....Men tydligen är det läge A som ska användas om man ska tro experten :-) Då ska det som fotas bli skarpt och bakgrunden lite suddig och så var det nåt ISO-grejs som skulle ändras. På bilderna under hade jag ISO-ot på 100.
 En tydlig Elmer och en suddig Elisia.
En tydlig hand och suddiga växter.

Och så var jag ju tvungen att testa den dära självutlösaren. Livsfarligt var det då jag då var tvungen att lägga ifrån mej kameran och det fick Elmer syn på. Han fick bråttom till den! Men en bild på skönheten hann det bli. Se så fin jag är efter en arbetsdag och en cykeltur på totalt 2 mil.
Vet inte om det beror på att jag inte har glasögonen på mej (nu när jag skriver alltså) men jag tycker bilden ser lite suddig ut. Det kan också vara dataskärmen som är skitig. Inte helt omöjligt. Verkligen inte. Vet en gång när jag skulle fota mej i spegeln för länge sen så svor jag över att bilderna blev så suddiga! Kameran fick många diverse öknamn!! Men i själva verket var det spegeln som var helt täckt av damm. Ett under att det gick att se sej själv i den.


2 kommentarer:

  1. Du kanske har fel fokus för du är suddig och växterna är inte det. Tycker jag i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så tycker jag med!! Nån konstigt blev det. Tur att jag är så snygg ändå :-)

      Radera