tisdag 14 augusti 2012

Kjol

Då har jag och symaskinen lärt känna varandra lite mer, med ett positivt resultat. Inga elaka ord eller elaka tankar behövdes. Den gjorde precis som jag ville. Det hela resulterade i en kjol till Elisia. 
Kjolen är sytt i dubbelt tyg och jag utgick från ett tygstycke, ca 100*70 cm. Sömmarna kom upptill och en baktill. Det enda som grämer mej lite är att jag inte lyckades klura ut hur jag skulle göra för att få likadan utsida som insida...
Hon har inspirerats en del av gymnasterna från OS så nu görs det gymnastikövningar hela tiden.

På tisdagar är det symöte med Husmorsskolans Nya Syföreningar så klicka HÄR för att se vad de andra har gjort för något!

3 kommentarer:

  1. Tjusigt. Ska du göra en till dej snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tanken är att jag ska det men jag har så svårt att hitta tiden till att sy den. Vill hinna sy hela på en gång och inte lite då och då iom att jag måste plocka bort symaskinen efter mej hela tiden.

      Radera
  2. Så fin. En sådan skulle man kunna sy till sig själv också... men det va ju det där med tiden ;)

    SvaraRadera