fredag 29 juli 2011

Fredag

Skrev häromdagen att jag behövde en rundsticka i stl 5 mm som var 60 cm lång. Gissa vad jag hittade i garnlådan när jag letade efter ett garn? Jo just en sådan sticka!! Jag tror att jag behöver städa lite i garnlådan...De olika garnerna har hamnat huller om buller och jag hittade en massa rundstickor jag inte kom ihåg att jag hade.

Glad blev jag iallafall så nu stickar jag för fullt på min "tub" så min hals ska hålla sej varm i vinter. Halsen känns ännu inte helt repad från den multilånga förkylningen jag hade under graviditeten med Elmer. När han var helt nykläckt så fick jag gå runt med halsduk både inne och ute en del dagar och jag kan fortfarande känna att minsta lilla halsen blir kall så är hostan tillbaka.

Alternativt blir tuben till en klänning, det beror på hur bred den blir. Jag är inte överdrivet förtjust i att sticka/virka efter mönster utan testar hellre lite på frihand. Ibland helt fritt, ibland med ett mönster i grunden men som jag omarbetar efter mitt eget tycke och smak. Om detta blir en klänning så kommer den att bygga på yemenvästen.

Annars har dagen bjudit på härligt väder!! Och det trodde inte jag....När vi gick upp imorse så var det moln typ överallt så jag ställde in besöket jag tänkt ge mina föräldrar (mer praktiskt att bara hemma hos någon med bebis...) och sa till Elisia att efter lunch så skulle vi gå till någon lekpark - hon fick välja vilken. Så hon blev glad! Och valde stadsparken...

Nej tänkte jag! Vi var där igår och självklart började det då regna och jag hade självklart inte med varken regnjacka eller tröja till någon av oss. Elmer var den enda som inte blev genomblöt då regnskyddet till vagnen alltid är med.

Men stadsparken blev det och det är jag glad för! Vädret blev bara finare och finare så plaskdammen kom till användning för oss alla. Elisia badade hela sej, jag och Elmer badade fötterna. Enda nackdelen med detta fina väder, enligt Elisia, är att rutschbanorna blir för varma för att åka på.

För övrigt fick jag en chock imorse när jag tittade på tidningen, fredag, redan??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar