onsdag 27 juli 2011

Varmt idag!! Har inte det bästa minnet men jag har för mej att i gårdagens Nerikes Allehanda så stod det att det inte skulle bli så fint väder?? Det fina vädret gjorde att vi åkte till päronen för att sola och bada. Att sitta i en lägenhet pallar jag inte när det är fint väder. Och med bebis är det bekvämare att åka hem till någon än att gå till Stadsparken, även om det också är kul.

Innan vi åkte dit hann vi med lite hemma. Lite vanligt med disk och tvätt och lite ovanligt med saftkok. Yes, jag Stina har idag samlat lite vuxenpoäng genom att koka saft för första gången. Körsbärsaft blev det. 

Om saften är god eller inte törs jag inte svara på för jag har inte vågat mej på att smaka den än, men det kommer. Receptet hittade jag här. Jag skippade dock konserveringsmedlet. Jag får förvara "oöppnade" flaskor i frysen istället.

En sväng till Marieberg blev det också. Det var tänkt att jag skulle köpa lite stickor till mej, men just de som jag behöver hade de självklart inte. Så om du har en rundsticka stl 5 som är 60 cm lång, jumperstickor i stl 2,5 och stl 8 så säg till jag är intresserad!! Jag passade även på att få mina glasögon lite bättre inställda.

Efter svängen där så var vi äntligen på plats där poolen fanns, den var efterlängtad. För första gången på flera år så kastade jag mej i poolen! Underbart!! Sen gjorde jag misstaget att visa Elisia att jag kan hjula. Något hände i ryggen så nu sitter jag här och har ont. Inte ett dugg skönt. Robban har nu upplyst mej om att när man blir lite äldre så behöver man värma upp när man ska göra något sådant. Jag ska tänka på det sen när jag är gammal. Funderar på att kurera ryggen med en chokladbit.

1 kommentar: