fredag 23 september 2011

Fredagsfräs!

Fullt ös idag, och det är verkligen både för- och nackdelar med det! En nackdel är att det händer absolut inget här hemma! Lika stökigt som när vi åkte, å andra sidan så är det inte stökigare vilket det kan bli när vi är hemma. Men idag fick det resultatet att jag nyss satt igång en tvätt som kommer att vara klar om lite drygt 2 timmar. Hur jag ska orka vara vaken så länge vet jag inte men på något sätt så måste det gå.

En fördel är tröttare barn. Elisia är inte alltför road av att bara vara hemma en dag, även om vi går till lekparken. Så nu på kvällen när det är sovdags så somnar hon mycket fortare! En annan fördel är att jag inte kan gå och plocka så som jag gör ofta hemma. Så idag blev det lite tid för virkning :-) som jag idag kom ihåg att ta med!!

Det vi har gjort idag var att först besöka BVC för Elmer halvårsbesiktning. Att han gått och blivit ett halvår (snart) är något jag försöker förtränga då jag gärna vill ha min "lilla" bebis kvar. 9770g och 72cm blev dagens resultat. Ingen liten kille här inte. Det var även läkarbesök idag och när läkaren lyfte upp honom så sa hon att jag får träna varje dag. Hon tyckte med andra ord att han var tung, själv är jag van :-)

Efter det var det full fart till Marieberg för lunch och för att lämna tillbaka en tröja som gått sönder. Därifrån åkte vi mätta och med 3 par vantar och 2 nagellack till mina föräldrar i Sannahed. Där möttes vi att ett nästan tomt hus, endast hunden och katten hemma, de andra hade precis kommit fram till Marieberg. Man skulle kunna säga att vi åkte om varandra.

Hos päronen så gjorde jag iallafall rent den första vagnen som köptes till Elisia. Säljas ska den och det kändes bäst i hjärtat att sälja den så rent som möjligt. Så den har dammsugits, sköljts och torkats av. Imorgon ska jag dit igen för att sätta ihop den. Inte bara för att sätta ihop den utan jag och hela lilla familjen ska till Sickan och trolla (slita) ihop lite ved som ska finnas i skogen. 

Att jag skrev det och att det faktiskt är sant har jag lite svårt att förstå. Jag som aldrig skulle köpa hus, har köpt hus. Ett hus där det behövs ved!!! Eller behövs gör det väl egentligen inte, men finns det en stor kamin som sänker elkostnaden så känns det himla korkat att inte använda den. Till en kamin behövs det ved, så det är bara att bita i det sura äpplet och fixa fanskapet. Jag hoppas mysfaktorn blir hög i vardagsrummet så att det är värt jobbet. 

Till en kamin kan det behövas staket när det finns småbarn i närheten. Kaminstaket har de just nu kampanj på på Babyproffsen, så där mötte jag upp Robban när vi åkte hem. Därifrån åkte vi ett par slantar fattigare men med två grindar (till trappen (personalen rekommenderade först en grind för 1699:- men riktigt det behovet ansåg vi att vi inte hade)), 1 bilbarnstol till Elisia, (Elmer har snart vuxit ur sin och tar då Elisias som då behöver en ny) och så hade vi tänkt att ha med staketet men det var slut för tillfället men gick att beställa hem så det skulle komma om 1½ vecka sa han i kassan. Vi svarade att bara det har kommit till december så är vi nöjda och det skulle det garanterat ha gjort :-) Kampanjevaror köptes endast och det blev dyrt som fan ändå! Men då barnen är det dyrbaraste vi har så är det värt det många gånger om!!

Fynda saker billigt gillar jag och att tänka på miljön försöker jag också göra. Då Elmer i raketfart har växt ur alla bodys och många byxor i stl 68 är det nu dags för nästa storlek. Tradera here I am!
Veckans traderaskörd, under 5 hundringen gick det på, inkl frakt.

"Missen" med det köpta på tradera är att de flesta av kläderna var i stl 80 (det är tydligen dumt att läsa ordentligt om Stina är namnet man bär...) men det kommer att gå åt sen så det känns inte som någon större katastrof. Jag får helt enkelt fynda mer :-) Kläderna till vänster är i stl 80 och de till höger i stl 74.

Jag kan redan nu säga att velouroverallen från Villervalla och den blårandiga bodyn från Lindex kommer att bli favoriter! Den grå bodyn längst upp kommer hamna i skötväskan. Nöjd över fynden är jag, nu är det bara fler bodys i stl 74 och byxor som gäller. När Elisia hade stl 74/80 hade hon redan börjat gå och då tyckte jag det kändes lite bebisaktigt att ha bodys + att hon inte låg stilla någonstans så det var typ omöjligt att klä på henne av den anledningen finns inte så många bodys i den storleken efter henne. 3 tror jag det var, varav en sålde jag nyss på tradera. Vill ni handla av mej så klicka här!

Nu är det dags för att spana en snabbis på tradera (jag jag gillar tradera) och sen sticka på min klänning!
Dagens mama, Hm från topp till byxa och strumpor från Hindersmässan. Och nej jag är inte gravid - jag är med godis.

1 kommentar: