måndag 5 september 2011

Dåligt med blogginlägg den sista tiden, jag har helt enkelt inte haft något att skriva om när jag har orkat och när jag har haft något att skriva om så har jag inte orkat. Svårbloggat då. Men nu är jag här och har lite energi trots denna tidiga timme. Både Elisia och Elmer vaknade vid 6 och då Elmer inte ville somna om så märkte Elisia att vi gick upp och då gick det heller inte få henne att somna om. Nu har iallafall Elmer somnat om men att få Elisia att somna om nu är omöjligt. Så efter detta inlägg så blir det frukost och vila för mej.

I lördags var jag och Elisia på cirkus. Själv har jag lite delade meningar om cirkusar. Artisterna är jätteduktiga men jag tycker ibland att det ser ut som att djuren inte riktigt trivs... Det var ponnyridning och kamelridning i pausen. De gubbarna som gick med ponnyn var verkligen inga hästmänniskor. När man går med en häst så går man bredvid hästen! Inte 2 meter framför och drar hästen framåt. 

Men Elisia hade kul! Hon har tjatat om "kommer det inte en cirkus till stan snart?" sen hon såg Dumbo för första gången för nåt halvår sedan. Denna gång satte de skyltarna så "välplacerat" att det gick inte att prata bort det...Jag tyckte kamelerna var roligast! Och hade det inte varit för att jag gick själv med Elisia och för att det bara var barn som red på kamelerna så hade jag också ridit på dem. Vi får helt enkelt planera in ett besök på Kålmården nästa sommar när de har kamelridning. Så att den tokiga mamman blir glad :-)

Kameler och rosa sockervadd :-)

För nån vecka sedan så invigdes sittdelen till vagnen. Den lilla herren blev mer än nöjd, nu kan han sitta i vagnen hur länge som helst och bara vara nöjd.

Igår var det dags för kalas för storebror, gammal blev han och trevligt var det. Men kameran stoltserade med att stanna kvar hemma så inga bilder blev tagna. Kvar blev vi lite längre än vad jag hade tänkt så barnen somnade i bilen på vägen hem. Elmer fick finna sej i att somna om hemma direkt medan Elisia fick vara vaken ett tag till.

Dagen agenda är alltför fullmatad enligt mej:
-- Handla mat
-- Tvätta blöjor + en maskin till
-- Byta lakan
-- Dammsuga
-- Packa och skicka en hel hög med barnkläder som jag sålt på tradera
-- Lägga ut fler kläder på tradera, funderar även på att ta tag i att lägga ut mammakläderna som nu bara ligger och skräpar...
-- Vika tvätt
-- Fixa disken
-- Laga mat, kokt torsk med potatis och äggsås hade jag tänkt.
-- Laga barnmat, grönsaksmos och så har jag planer på att göra fisk för första gången.

På tok för mycket saker... I allt detta ska även en bebis och en 3-åring underhållas.

Men först, tvätta ansiktet och klä på mej och äta frukost! Och förhoppningsvis få läsa tidningen!

1 kommentar: