onsdag 31 augusti 2011

Underbara barn och kamera på rymmen

Hade tänkt att lämna ett litet avtryck här och berätta vilka underbara barn jag har. Det har jag jämt men idag har de varit så samspelta och nöjda. Det som inte har samarbetat med mej idag är kameran, som är på rymmen, och regnet som valde att komma på besök när vi var i lekparken. Men då vi bor nära var det ingen katastrof, bara att gå hem och ta på oss regnkläder och sen ut igen. Elisia har en förkärlek för regn, det har inte jag.

Efter lekparken gick vi till Statoil och åt mellis. Mosbricka till Elisia, krov med bröd till mej och en flaska ersättning till Elmer. Att äta på macken har Elisia pratat om sedan början av sommaren. Bättre sent än aldrig. 

Sen hemma så somnade Elmer och Elisia lekte själv så jag hann förbereda middagen. Hur lyxigt är inte det? Att om 10 minuter bara gå och sätta på spisen. Lyx säger jag bara! 

Lite egenlyx hade jag igår också. Magen har tyvärr växt lite för mycket under sommaren och det känns som om det är dags att ta tag i det. Så när Elmer hade somnat så cyklade jag en liten sväng. Cykla är riktigt skönt! Men jag skulle vilja göra som Maria Montasami och gå i en sjukt lång trapp. Tyvärr har jag ingen sådan här, men jag brukar försöka springa i trappen här hemma om jag inte har en massa att släppa på. Kanske jag skulle ta och springa i den lite upp och ner ikväll? Grannarna kommer nog absolut inte att tycka jag är konstig eller så...

Igår var det även dags för ett besök på BVC för Elmer. Stackarn fick spruta och det gillade han inte alls. Skrek som bara den och var lite allmänt missnöjd på eftermiddagen. Medicinen fick bli alvedon och sömn sen var han pigg och glad igen. Han var 9250 g tung och 70 cm lång. Inte liten någonstans....

Hade tänkt att bjuda er på en bild eller två då vi invigde sittdelen igår men kameran är som sagt på rymmen...Skulle gissa på att den är i skötväskan men jag har inte orkat rota igenom den än. 

Nu skriker Elmer: Gröt!! Tror jag han säger.

1 kommentar:

  1. Du får väl springa upp och ner i träbron så att den blir använd.

    SvaraRadera