tisdag 23 augusti 2011

En ovanlig tisdag

Tisdag idag och i vanliga fall så innebär det ett inlägg om något stickat eller virkat jag har gjort. Detta är en ovanlig tisdag för jag har inget färdigt att visa upp. Handarbetat har jag gjort, men bara på stora projekt. Jag har stickat på min klänning, virkat på Elisias filt och på mormorsrutorna, jag ha även virkat på lite småkakor men jag har inte fått någon klar. Så inget symöte för mej idag med andra ord. Men om du är nyfiken på att se vad de andra har gjort så kika här!

Själv har jag kikat runt lite grann på vad de andra har gjort. Och blivit sugen på ännu mera saker att göra, en halskrage och en tröja vill jag göra! När jag ska hinna göra det vet jag däremot inte, jag får väl helt enkelt fylla på den listan jag har med saker jag tänkt att göra :-) den är ju inte ett dugg lång....(oberservera ironin!)

Dagen har fortsatt i ovanlighetens tecken, inte bara uteblivit symöte, utan Elisia har också sovit middag idag. Förmiddag för att vara mer exakt. Det kan man behöva när man roar sej med att vakna vid 5!! Men vi har världens bästa barnvakt vid den tiden på morgonen - Ipad. Jag sätter helt enkelt på en film och lutar den mot sängkanten så får hon ligga i sängen och se på film. När Robban gick upp så fixade han frukost till henne och när han åkte så vaknade jag. Sen såg jag ju till att vi sov samtidigt!! Lyxigt :-) Fast jag lyckades inte somna men det var skönt att bara få ligga och "djupvila" i 1½ timme. Det behöver alla småbarnsföräldrar.

Sen gjorde vi en rolig utflykt på eftermiddagen. Kameran låg dock så fint i skötväskan hela tiden så några bilder bjuder jag inte på. Vi åkte till Stora Holmen och åkte LillePutteTåg, jag, Elisia och ELmer. Elmer roade sej med arr kräkas ner både sej och mej och lite i tåget...Elisia fick också åka karusell och trampa trampbil. När hon trampade trampbil hände nog det vi blev mest förvånade över. 

Elisia ropade åt mej att titta på fågeln som kom flygande, fåglar är roliga, men när jag tittade så såg jag ingen fågel...men jag såg att locket på papperskorgen rörde på sej och precis innan hade det låtit. Fågeln hade flygit ner i papperskorgen. En galen fågel konstaterade jag och Elisia. Ett annat föräldrapar som satt en bit ifrån blev väldigt förvånade de med. Jag vågade inte lyfta bort locket, jag var helt övertygad att om jag gjorde det så skulle fågeln anfalla, så en personal kom och gjorde det. Men självklart så flög fågeln rakt mot mej!! Men den verkade inte på något sätt anklaga mej för instängningen utan flög snällt över mej och satte sej på ett tak. Det tackar jag för!! Fåglar är läskiga!

Det här inlägget tog lite längre tid att skriva än vad jag hade tänkt. I pauserna har jag plockat upp en trött och nybajsad Elmer från badet, gjort rent badkaret, matat och nattat Elmer. Nu sover han och jag planerar att gå in i duschen själv. Sen ska jag ta tag i att få Elisia i säng. Det blir nog inte helt lätt. Men först ska jag nog läsa vad de andra handarbetarna i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort.

1 kommentar:

  1. Fullt upp. Det ligger en body kvar här. Fick tillbaka lite kläder från Sickan. Vad har Elmer för stl? Det är några fina Bamse bodisar.

    SvaraRadera