torsdag 18 augusti 2011

Gårdagen

Tjhoo, nu funkar det!! Tidigare idag hade jag tänkt att skriva om gårdagen men då ville bloggen inte alls samarbeta med mej. Det gick att göra allt utom att skriva nya inlägg...Men då kör vi

Gårdagen blev en dag utan slötid, det har Elmer tagit igen idag kan jag säga, han har typ sovit hela dagen...Gårdagen (och dagen) började på tok för tidigt. Elmer har vaknat vid 6 och inte velat somna om :-( att ta 1-1½ timme på sej att somna om är inte ok, framförallt när Elisia får för sej att vakna lagom när han somnar om.

Sen blev det iallafall lite gjort här hemma, som alltid... ;-) Sen tog vi bussen upp på stan där vi träffade Madde (inte syster utan kompis) med barn. Det blev lite handlat och lite ätet. När vi åt var barnen lite roliga. Först kom Elisias och min mat och jag försökte då få henne från lekhörnan till bordet - det gick inte alls, men vi kom överrens om att när Devins mat kommer så ska hon också komma, tänkte att det blir lättare om de äter samtidigt. När hans mat kom så kom hon men då kom inte han. Han valde att äta när Elisia ätit klart. Inge äta tillsammans här inte. Men det pratades och var trevligt. Sen hände nog det mest underbara:
Sötaste Elisia och sötaste Devin går och håller varandra i handen! Det värmde mammahjärtat många gånger om. Sen när Devin inte ville hålla handen så sprang Elisia och jagade honom, sen jagade hon honom för att det var roligt.

Det stora problemet kom när vi skulle hem. Då jag inte tycker om att parkera inne i stan, oberservera här att det står - inte tycker om - inte - inte kan - så åkte jag buss. När jag åker buss så köper jag alltid sms-biljett, smidigast. Men när jag skulle hem så fungerade det inte att köpa sms-biljett, det påpekade jag för chauffören och fick då ett riktigt otrevligt bemötande! Jag fick minsann höra att biljett skulle jag ju ha fixat innan jag gick på, vilket jag hade försökt, jag sa då att han kan öppna dörren så kan jag kliva av. Men då fick jag höra att jag minsanna skulle lösa ett rabattkort. Det hade jag ingen lust att göra, hade han varit trevlig så hade jag mer än gärna gjort det, så då sa jag än en gång att det är bara han öppnar dörren så kliver jag av. Då verkade poletten trilla ner hos honom så då fick jag och barnen gå av.

Då han var så jäkla otrevlig så ringde jag upp Swebus, av någon anledning så hamnade jag först hos västmanlands support och där var de så smarta att de förstod att det var inte kundens fel att det inte fungerade att köpa sms-biljett så kunden fick åka med ändå. Så smarta var de inte på supporten i Örebro, blev kopplad dit och hon jag fick prata med där verkade inte alltför smart. 

Nu har jag full förståelse för att man måste ha ett giltig biljett men man kan säga det på ett trevligt sätt. Det gjorde inte chauffören. Så nu blir det till att ta bilen istället. Numera sponsrar jag hellre parkeringsautomaterna än bussarna. Inte bra för miljön men bilen är iallafall trevlig.

Hemma blev det lugnt nån timme sen bar det iväg igen. 2 husvisningar stod på schemat. Det första var ett radhus med trädgården i norrläge, så det gick bort. Det var även totalrenovering på det. 

Det andra huset var ett skämt. Lår 10 meter från en större väg och var mögligt från källare upp till vind. När vi öppnade skpet under diskbänken möttes vi av ett helrostigt rör, så rostigt att det stod en hink under som "tog emot" vattnet som "smet" ut från röret. Stambyte nästa. Så inget hus denna gång.

Med hem från stan följde pyjamaser till Elmer, de gamla har blivit för trånga över låren...Ett stycke sommarpyjamas till Elisia, får den ena blir det lättast om den andre också får något, och tights till mej. Välbehövliga sådana.

1 kommentar: