måndag 22 augusti 2011

Huvudvärk, kräftskiva och loppis

Ingen blogg på några dagar. Tidsbrist i kombination med noll motivation är anledningen. Motivationen är väl inte på topp nu heller, det beror på att jag slog huvudet i kanten på skötbordet som vi har på tvättmaskinen när jag skulle fylla tvättmaskien förut. Riktigt, riktigt ont gjorde det. Ett sår i pannan fick jag också. Elisia tyckte vi skulle tvätta, torka och sätta på ett plåster. Men då jag inte var så sugen på att gå runt med ett plåster i pannan så avböjde jag det erbjudandet.

Tidsbrist har jag haft då vi i lördags gjorde något på dan, men jag kan i skrivande stund verkligen inte komma på vad? Så vi kanske inte gjorde nåt då....Städa kommer jag ihåg att jag gjorde...Men på kvällen begav vi oss iallafall ut på landet där paret Jessica och Fredrik bor. Där var det kräftskiva. Jag och Elisia åt korv med bröd. Eller jag åt korv med bröd, Elisia åt bara korv. Trevligt var det och de hade även en megastor luftkudde som Elisia hoppade massor på. Jag fattar inte hur hon orkade så mycket, jag var helt slut efter 2 minuter.

En av kräftskivedeltagarna, Ellen, hade kvällen till ära på sej ett par helrosa gummistövlar (enligt henne ska man ha gummistövlar ute på landet och är de helrosa så kan jag väl hålla med). I skrivande stund så inser jag att jag skulle ha tagit kort på gummistövlarna, det hade gjort denna del av inläget lite roligare. Men hon berättade även för Elisia att det finns sådana i hennes storlek. Så nu är den lilla damen helt insnöad på helrosa gumistövlar. När jag berättade för Elisia att när förskolan bröjar så måste vi köpa ett par till så blev hon helt överlycklig och sa att då ska de vara helrosa. Det hade ju varit lite enklare om vilket par som helst hade dugit...

Söndagen blev en dag utan vila. Eller jag vilade framför filmen jag och Robban såg på kvällen. Det behövde jag då min söndag började vid 5 då jag, helt ofrivilligt, vaknade. Lagom som jag slumrat till igen så vaknade Elisia och var ledsen och kissnödig. När det var fixat och jag lagt mej igen så vaknade Elmer och var hungrig. När han var matad och sövd igen så var klockan 06:18, 06:45 skulle jag gå upp. Det blev inte många timmars sömn den natten.

Att jag skulle upp så tidigt var för att det var loppis och jag hade planer på att sälja av en massa grejs som vi inte längre använder. Den planen gick bra, 550:- rikare blev jag (minus bordshyra), med tanke på vad jag hade så känns det riktigt bra. Med mej hem har jag en liten låda med grejer som jag tänkte försöka bli av med nästa år igen och en låda som jag tänkt att köra till Myrorna idag. Och så fyndade jag lite också :-)
Svarta converse coh trumpinnar till Elisia. Trumpinnar då hon gillar att bygga upp brukar och spela på, och ha mina stickor till trumpinnar. Med resultatet att jag kan hitta mina stickor precis överallt. En body till Elmer också, som betydligt mer rosa än vad den ser ut att vara på bilden.
Endast 75:-, ett riktigt fynd!

Dagen idag bjuder på ett besök hos Elisias stora kusiner. Eller inte bara besök, jag, Elisia och Elmer har fått den stora äran att hämta dem på dagis/fritids då deras föräldrar jobbar sent. Göra pannkakor åt dem och oss ska jag göra också. Återstår att se hur det går. Men det går nog bra, det är ju mej vi pratar om :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar