tisdag 9 augusti 2011

Småkakor

Veckan som var har jag gjort småkakor till Elisia att ha i lekköket. Kakorna uppskattades och jag fick mycket beröm för dem. "Vad du är duktig mamma", sa hon :-)
Alla kakorna är virkade i 3 delar som jag sedan sytt ihop, vet inte riktigt vad jag tycker om det. Den rektangulära känns bra men de runda är jag inte alls nöjd med. Kan heller inte sätta fingret på vad jag inte är nöjd med heller, men det dröjer nog innan jag gör någon mer rund. Elisia får nöja sej rektangulära kakor. Sen tycker jag att när det gäller kakor till barn så behöver inte färgerna var så verklighetstrogna. Rosa kakor funkar hur bra som helst!

Garn: Candy, minimalt med garn går åt.
Virknål: 2,5 mm

Igår skickade jag iväg ett paket till insamling till Kongo :-)
Totalt 7 mössor och en filt, från mej och Sofia

Vill du se vad de andra i Husmorsskolan syförening har gjort? Klicka här!

5 kommentarer:

  1. Så fina mössor och kakor!
    Rosa kakor är visst verklighetstrogna... i alla fall de franska bakverken macroner brukar vara jätte-jätte rosa och även ilsket ärtgröna!

    SvaraRadera
  2. Riktigt fina kakor! Jag vet själv när jag gör runda saker att jag missar att sprida ut ökningen så all ökning hamnar på samma ställe. Då blir den sexkantig istället för rund. Vet inte hur mycket jag har fått repa upp på grund av detta.. =)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara saker du gjort. Fint mönster på filten tycktes jag mig se. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  4. Fina kakor! Jag har gjort frukter till min dotter och undvikit att göra sötsaker för att hon inte skulle behöva "upptäcka dem för tidigt"... men nu är hon snart 22 månader och vet mycket väl vad kakor är så det är väl dags att göra några kakor till hennes lek. Rosa lär det bli här också om hon får välja ;)

    SvaraRadera
  5. ... och jättefina saker till Värma liten! Verkligen!
    Hälsningar från
    Kyrkkaffe-Anna

    SvaraRadera