tisdag 16 augusti 2011

Dubbelstickad påse

Ännu en tisdag och ännu ett symöte med Husmorsskolan!

För ett tag sedan så sa min sambo, kan du inte virka en påse till det här? (visade upp en massa smådelar som gör att man kan ladda alla mobiler både hemma och i bilen, en massa smådelar...). Javisst sa jag, fast går det bra om jag stickar en? Han svarar: Jag ser ingen skillnad, kan du göra en påse? Självklart kunde jag det.
Påsen är dubbelstickad och snöret är virkat.

Garn: Catania, minimalt med garn gick åt.
Virknål stl 3
Storlek: ca 12*15cm
Sambon blev nöjd och nu är den fylld med dessa småprylar. Tanken är att den ska vara i bilen men där har den inte hamnat än (kan bero på att detta är den andra omgången med dessa småprylar, det inhandlades nya då de gamla försvunnit och lagom när påsen var klar så hittades de gamla i bilen...)


Vill du se vad de andra i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort? klicka på bilden till vänster!

5 kommentarer:

  1. Vilken bra idé till alla de där små garnresterna man har! Blev riktigt söt.

    SvaraRadera
  2. Smart och fin påse för smågrejer.

    SvaraRadera
  3. Men du det var ju en smart idé en sån skall jag göra till mina småsaker med. ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken söt! Det är roligt att "uppfinna" sådan där praktiska smådetaljer till hemmet!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera