torsdag 4 augusti 2011

Jag känner att dagarna börjar följa ett mönster. Gå upp, utfodra barn och mej, packa skötväska + badkläder och sen åka till Sannahed för att sola, bada och leka. Sen hem för att packa upp allt och sen laga mat och äta. Därefter duscha och bada barn och sen natta dem en i taget.

Dagen bjöd på lite omväxling. För det första så sov Elmer skitdåligt under natten. Vaknade och åt vid 22.30 redan (det kan dock ha varit så att han blev störd av mej och Robban för vi gick och lade oss då), sen vid 2 och sen vid 6 om jag inte minns fel. Vid sista matningen hände de katastrofala. Dels så tog han lång tid på sej att äta. Åt. Somnade. Vaknade. Åt. Inte. Kul. Sen somnade han iaf till lite mer ordentligt efter nån timme. Då självklart började jag hosta. Poff så hade jag en klarvaken bebis bredvid mej som inte alls var sugen på att somna om. Jag ville somna om. Inte han. Det blev som han ville. 

Åkte till Sannahed gjorde vi, men vi blev inte så långvariga. När vi var där så ringde nämligen Robban och sa att vi skulle ut och äta ikväll, kl 17.00 skulle vi vara klara att åka. Så redan vid kvart över 2 åkte vi. Det kan ju nu låta som att vi så skulle ha gott om tid på oss. Så blev det inte. Det tar tid att fixa oss. 

Först till Marieberg för att inhandla ett par rena tights (och så råkade det bli en poncho också...). 
Sen duscha mej och Elisia. 
Sen ta på mej ansiktet. 
Sen ta på oss två kläder. 
Sen mata Elmer och klä på honom. 
Sen packa skötväskan. 
Samtidigt som allt detta göres så kräver Elmer underhållning.

Tiden gick åt. Var klar lagom till 17.

Att vi skulle ut och äta berodde på att Richard fyller år idag!! Slottskrogen blev det. Det var trevligt, gott och jag blev mätt och barnen skötte sej.

Nu sitter jag och Elisia och gäspar ikapp. Kör latmasknattning med henne, film tills hon somnar. När hon somnat ska jag se till att somna själv. Sjukt trött.
Jag i min nya poncho från GinaTricot, dock för varm för att ha en kväll som denna...Fin är den och jag har spanat in konstruktionen noga och jag tror det är möjligt för mej att tillverka en själv. ska försöka någongång när tiden räcker till. 

1 kommentar:

  1. haha jag har köpten precis lika:D som sagt för varm att använda nu...men snart så;)puss ses snart!? Siri

    SvaraRadera