torsdag 11 augusti 2011

Inte som jag tänkt

Idag verkar ingenting bli som jag har tänkt. Till att börja med är vädret inte som jag trodde. Och sen tog dej mej iallafall en kvart om inte mer att få igång en dator med internet!!! Är inte hemma...

När jag gick upp imorse (efter en natt som Elisia ville avsluta vid 4.30, dvs hon tyckte det var morgon då - det var ju ljust ute) så var det inte ett moln på himlen så jag tänkte att när Elisia vaknat och både hon och Elmer har ätit så åker vi och badar!! (Elisia somnade nog om någongång vid 6.30, efter att ha varit uppe och sett på film och fått frukost, hon fick vara uppe själv...)

Nr vi går ut genom porten så upptäcker jag dock att det är nog lite för kallt för att bada, men det gör inget för Elisia har ändå pratat om att hon vill gå till lekparken som finns hon mormor. Men när vi kom till mormor så skulle hon åka och handla och då ville Elisia såklart följa med. Så jag blev typ barnledig. Så jag har tjatat med tant Annis och Elmer har roat sej med babygymmet som finns här och sedan somnat. Efter det att Annis gått insåg jag vad jag glömt hemma - en stickning!!! Jag hade ingenting att göra!!!!!

Nu har mamma och Elisia kommit tillbaka och tur är nog det, annars hade jag nog gått till någon, för mej, förbjuden webbshop och köpt garn eller kläder som inte behövs just nu....Det är nästan så det kliar i fingrarna att göra det trots att de kommit och jag nu har underhållning.

1 kommentar: