tisdag 13 september 2011

Tisdag

Idag är det tisdag och det brukar ju innebära symöte med Husmorsskolans Nya Syförening. Men då jag inte färdigställt något projekt så väljer jag idag att inte delta. Energin till att sticka och virka har inte riktigt funnits, idéer till saker att göra har jag däremot tusen, minst ;-) så när Elmer sover sen så ska jag göra mitt bästa för att snabbröja och sen sticka lite. Eller om jag ska sova? Det återstår att se.

När jag väl har haft energi så har det mest stickats på klänningen, och jag tror att jag kommer bli riktigt nöjd. Men då det är en klänning till mej så tar den tid att färdigställa, lång tid.....Men min bedömning är att iallafall hälften är färdigt :-) Det är dock den sista tredjedelen som är krånglig, men det ska nog gå bra :-)

Nu ska jag läsa vad de andra har gjort medan Elmer ligger och är nöjd på golvet :-)

Sen någongång ska jag blogga om dopet....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar