torsdag 29 september 2011

Många blogginlägg skrivs, men de syns inte - de skrivs nämligen bara i mitt huvud. En massa saker händer ofta och jag tänker att det här ska jag blogga om. Men när jag sätter mej här så är det helt bortglömt.

Dagen idag har iallafall gått i lugnets tempo då vi är mer eller mindre sjuka allihopa. Själv har jag ont i hals och huvud, Elisia klagar på samma sak, Elmer snorig och Robban mår inte så bra han heller. När jag gick upp imorse mådde jag däremot hur bra som helst så på förmiddagen så ställde jag mej på vår nyinköpta crosstrainer i 15 minuter, efter det var jag helt slut. Min gissning är att det till största del beror på min otroligt väldigt otränade kropp, att jag sen hade en förkylning som låg och lurade gjorde nog inte saken bättre. Men nu är iallafall tanken att lite kilon ska rasa av mej. Helst på en gång. Utan att jag behöver göra något.

Veckan började i shoppingens tecken och jag tycker det känns dumt att inte fortsätta så. Idag har det inte shoppats något men i tisdag köpte jag skor, och igår köpte Robban en crosstrainer och skor.
Kalasstövlar till Elisia, jag tycker inte alls de är fina men hon var nöjd. Vinterstövlar även de till Elisia och ett par kängor till mej. Kalasstövlarna och kängorna är inköpta på skopunkten och vinterstövlarna är från Viking.
Elisia var på dagis idag och torsdagar är utflyktsdagen. Idag hade de varit till skogen, var den nu är? Och självklart hade barnen plockat pinnar, dessa jävla pinnar!!! Men hon hade plockat en riktigt fin.
Elisia har plockat farmors bokstav, hennes farmor heter Ylva. Nu är bokstaven även målad, jag gav som förslag på att hon kunde ge den till farmor i julklapp men det där med att ge bort eller slänga saker är hon inte alls pigg på. Behålla vill hon mer än gärna.
Nu ska det virkas eller stickas lite så att jag har något att visa upp på nästa veckas symöte. Det känns som en evighet sedan jag var med. Tråkigt enligt mej, det är kul att tantpyssla och att se ett färdigt resultat.

1 kommentar:

  1. Pinnar har vi gott om. Anton blir dessutom skitarg om han märker att de är borta.

    SvaraRadera