lördag 1 oktober 2011

Borsta tänderna

För en sisådär 3-4 veckor sedan så fick Elmer sina första tänder, det här med att borta dem har vi däremot inte varit så duktiga på. Vi har inte gjort det alls. Tills nu. Igår köpte vi hans första tandborste och Elisa fick premiärborsta hans tänder. Hon vad glad och han var glad. Det var enda gången på eftermiddagen som hon var glad.

Resten av eftermiddagen gick hon runt och gnällde eller var skitförbannad. Absolut inget var bra. Hon har varit förkyld så jag misstänkte att det kunde ha ett samband. Så jag försökte få henne att vila och vila och återigen vila. Det var omöjligt. Det hela slutade med att hon självmant 17.45 gick och lade sej och somnade på en gång. Några timmar senare vaknade hon och var kissnödig och var då jättevarm!! Så har natten varit, sovit lite och sen vaknat. Vid halv 2 inatt la jag henne hos mej och mellan 3 och 4 om jag inte minns fel så var hon vaken och PIGG!! Det var inte jag. Men efter lite spelande på Ipaden kom hon ha lade sej igen sen fick jag sova ostört till 7 då Elmer vaknade. En liten Elmer som även han är förkyld och har väckt mej med jämna mellanrum genom att hosta. Jag är inte pigg idag. Snart ska jag knapra lite alvedon mot huvudvärken och ta på mej ansiktet så jag ser lite trevligare ut.

Båda barnen är iallafall mycket piggare idag än de var under gårdagen så idag bär det iväg till stora storasyster för lite fotografering så vi har något att ge den äldre generationen i julklapp.

Elisia passade även på att borsta sina egna tänder. När vi borstar tänderna ge vi tandtrollen godis så att de inte ska äta upp tänderna :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar