måndag 3 oktober 2011

Måndag

En dag i lugnets tecken och hade det inte varit för att Elisia somnade på tok för tidigt igår, 18.30, och vaknat 06.00 så hade dagen varit riktigt bra. Fördelen med att bli väckt så tidigt var att jag hann med att städa lite på morgonen. Det är visning på lägenheten på onsdag så just nu känner jag att jag gör inget annat än att städa lite här och lite där och säger åt Elisia att plocka undan sina leksaker efter sej. Det går inte så bra. Imorgon ska det dock städas överallt! Och tvättas i tvättstugan. 

Mer gjort idag är att det har inhandlats vinterjackor till mej och Robban - så nu kan det bli kallt!! Efter det så hälsade vi på ute i Sannahed. Elisia är inte riktigt nöjd med att bara vara hemma en dag eller två utan det måste prompt hända något. Igår startade hon dagen med att fråga vem som skulle komma på besök idag, ingen svarade jag. Då frågade hon vem vi skulle åka och besöka, hon var inte riktigt nöjd med mitt svar - ingen. Så idag styrde vi upp en besök så idag har hon varit nöjd. Bättre upp är att hon sov på vägen hem så ikväll är hon fortfarande vaken så hon borde sova längre än till 6 imorgon...Att hon somnat så tidigt beror på att hon varit sjuk, helt frisk är hon inte än så imorgon blir hon hemma från förskolan. Ser inte framemot att städa med henne, det tar ju lite längre tid då + att jag inte kan slänga en massa redan sönderklippta papper som det ska klippas i igen (eller jag kan inte slänga när hon ser).

Nu väntar jag på att Family Guy ska ta slut, Elisia gillar tecknat, om det är vuxentecknat eller inte spelar inte så stor roll...Sen ska hon i säng och efter det ska jag virka, skriva ihop morgondagens inlägg och förhoppningsvis ta bilder på kläder som ska ut på tradera och lägga ut dem där också men tyvärr känner jag att orken räcker nog inte riktigt till det. Det får nog bli en annan dag.

Hade tänkt att ta med systers garn ut till Sannahed men det glömde jag självklart bort. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar