onsdag 5 oktober 2011

Igår var vi på husvisning. Varför tänker säkert någon, vi har ju liksom redan köpt hus. Jo det var såhär att det säljs ett hus i samma område som vi köpt hus. Och då vi är lite nyfikna av oss så gick vi och tittade. Jag var nyfiken på hur huset såg ut och Robban är nyfiken på hur dyrt det blir.

Om man jämför med huset vi köpt så var det finare tapeter och aningens större tomt till det här huset. Å andra sidan så vill jag gärna bestämma själv vilka färger jag vill ha på väggarna och då föredrar jag att tapeterna är lite skruttiga så att jag kan måla över dem med gott samvete. Robban konstaterade att vi har köpt den minsta hörntomten på området. Mej gör det ingenting - det blir mindre gräs att klippa. Och så länge vi får plats med plastpool och studsmatta är jag nöjd. Elisia var än en gång nöjd med att få en lekpark precis utanför huset. 

Idag har jag konstaterat att barn nr 2 bara glider med. När Elisia var 6 månader krävde hon underhållning när hon var vaken. Elmer ligger och grejar för sej själv utan problem, just nu försöker han flytta på babygymmet....Allra roligast tycker han det är att titta på Elisia när hon leker. Enda gången han är ledsen är när han blir helt själv i ett rum och varken ser eller hör någon eller när han är trött/hungrig. För oss föräldrar är han en bekväm bebis! Om man bortser från att han väger nästan 10kg och är skittung att bära...
Här tar han en "flygtur" - både armar och ben är i luften, endast magen i golvet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar