fredag 14 oktober 2011

Igår körde vi tema rosa på eftermiddagen....

Inte de bästa bilderna men vi hade iallafall rosa pannkaka till middag och så bakade vi rosa limpa till kvällsmackan! Karamellfärg är en bra uppfinning :-)

Just nu är jag däremot rätt trött. Bra natt men "tidig morgon", var vaken mellan 5 och 7 imorse då Elisia först skulle kissa och sen vaknade Elmer och åt, somnade om vid 6. 6:15, lagom när jag slumrat till ropade Elisia och sa att hon hade ont i benen, efter 2 droppar alvedon var värken borta. Somnade om lagom till 7, då väcktes jag av Robban alarm. Somnade om en liten stund senare. 7:43 vaknade Elmer, vi mös i sängen 20-30 minuter sen vaknade Elisia så då mös vi allihopa en stund innan vi gick upp. Detta bidrar till en del trötthet, men då jag fått sovit ostört till 5 så klagar jag inte.

Sen när vi gått upp så sorterades det tvätt, tvättades en maskin, småplockade en del och sen dammsög jag. Jag har tänkt många gånger att jag ska göra någon städning varje dag så att det inte ska bli superskitigt. Så idag så blev det dammsugning, av hela lägenheten. Elisia städade sitt rum själv (efter diverse tjat och hot).

På eftermiddagen kom 3/4-delar av familjen Hagsten, min syster med barn kom. Elisia och Anton röjde som 2 huliganer. Kul var bara förnamnet på vad de hade. Och jag trodde att det skulle vara bra mycket stökigare efter dem än vad det var. Lekparken fick även den sej ett besök, den uppskattades av alla barn :-)

Kladdkaka bakade jag och Elisia på förmiddagen som vi sedan bjöd på. Någon, jag säger inte vem, hade ett icke fungerande tarmsystem så det luktade inte gott någonstans när denna person fes. Det slutade med att denna person fick stå med rumpan ut genom den franska balkongen när det skulle fisas ;-)

Sen kom det ännu mera besök så tacosen blev inställd och det blev ett besök på den lokala restaurangen, familjen Hagsten valde dock att åka till Max.

Nu sängen för Elisia, Elmer sover redan och snart sover jag också.....

Stod på crosstrainern 20 minuter igår, inget idag. Jag vet att jag inte står där så jättelänge men jag känner att jag orkar mer och mer. Kul!

Passar på att göra lite reklam för mina annonser på tradera. Här hittar du dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar