fredag 7 oktober 2011

Fredag

Trött i kroppen är jag nu. De flesta blir säkert trötta av att träna och jobba hårt och liknande. Jag blir trött av att laga mat. Riktigt trött. Ryggen är helt slut nu. Inte ett dugg kul. Men Elmer fick helt plötsligt 10 nya portioner mat. Storkok till barn är skitbra, aldrig att jag skulle orka stå och laga mat varje dag och "köpematen" har han hittills ratat. Dock så ska det fixas lite mer barnmat imorgon, såg att det stod några halvfärdiga burkar i frysen. Och då när jag ändå är inne på ämnet så måste jag tipsa er alla som lagar storkok till barn om dessa underbara lock som finns till barnmatsburkar. Locken som sitter på vid köp går tyvärr inte att återanvända, iallafall inte om man vill att det ska vara tätt. 
Plastlock till barnmatsburkarna. Det finns ju "portionsburkar" att köpa från olika typer av barnaffärer men de är skitdyra!! Iallafall dem som jag har sett. Dessa lock kostar en bråkdel av vad de burkarna kostar. Goggle "lock till barnmatsburkar" så hittar du flera ställen som säljer dem. 

I dessa burkar är det köttgryta, rotmos och lite grönsaker, vad Elmer tycker om det återstår att se. Han var inte så förtjust i att jag tillagade dem...
 Elmer var periodvis inte alltför nöjd när jag lagade mat. Trötthet var anledningen. Somnade in för natten 18.00.
Elisia lekte frisör under tiden som jag lagade mat. Bilden är tagen ur en konstig vinkel pga solen och att hon möblerat för dörren till vardagsrummet så jag kom inte runt för att ta från andra hållet så leken syns inte så bra på bilen. Men hon friserar dockhuvudet, borstar, klipper, lockar och sätter upp hårspännen. Kundvagnen från Ullared fick agera frisörvagn och Pippiförklädet agerade förkläde till frisören. Dockhuvudet har ingen kropp så den behövde inget förkläde.

Tidigare på dagen var vi till IKEA och vi skulle bara köpa bestik som de hade kampanjpris på, vem Robban försökte lura när han sa det vet jag inte. Jag gick iallafall inte på det. Det köptes mer än så. Kvar i påsen ligger det också. 

Nu: Egentid för MamaStina med min serie och virkning. Lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar