tisdag 25 oktober 2011

Igår hade jag tänkt att blogga men i skrivande stund kommer jag inte ihåg om vad...Tisdag är det idag och det brukar innebära symöte med Husmorsskolans Nya Syförening, men då jag inte har något nytt att komma med så avstår jag. Jag har visserligen avslutat något nytt men det är en nygammal sak, en sak som är skittråkig att göra men väldigt uppskattad...
Småkakor till Elisia, väldigt uppskattad men extremt tråkiga att göra. Fasta maskor fram och tillbaka i tunnt garn och montering!! Pillrigt, pillrigt och inte ett dugg kul. Stora saker som inte kräver montering är mer min stil.

Annat roligt som hänt idag är att jag påbörjat julklappsinhandlingen. 
Robban - klar. 
Elisia - halvklar.
Elmer - 2/3-delsklar
Sen är det ett par till och det blir klart någongång det med. 

Något som jag tycker är lite tråkigt med julen är att det är sånt jäkla fokus på julklappar. Att det av någon anledning ska vara så många som möjligt!! Jag och Robban (mitt förslag och Robban får helt enkelt finna sej i det) köper 3 julklappar till våra barn. Ett med kläder, ett med leksak och ett med bok. Julen ska vara mer kärlek än shoppinghysteri och att ge mest och dyrast julklappar. 

Det enda jag kommer ihåg att jag skulle blogga om igår vara mina barns coola outfits. Elmer är hur häftig som helst i sin onepice från Villervalla och Elisia har Villervalla från tå till topp hon med. I löve Villervalla! 


Och så tog jag snyggkort på mej. Tanken är att jag någongång när jag orkar ska byta bild på facebook...
Skulle kanske ha pudrat mej lite innan....

1 kommentar:

  1. Håller med om att det är julklappshysteri. Jag har bara köpt en julklapp. Fast jag har börjat på två, en gör jag klart ikväll eller imorgon.

    SvaraRadera