tisdag 4 oktober 2011

Tisdag och symöte med Husmorsskolans Nya Syförening och äntligen är jag med! Det var några veckor sedan sist, blir lätt så när jag fastnar för en massa stora projekt som jag bara måste börja på på en gång. Att jag redan har en hel drös med saker jag håller på med spelar just i den stunden ingen roll. Ivern att få skapa något av idén jag fått större än glädjen av att ha färdigställt något.

Denna vecka har iallafall en korg blivit klar. Tanken är att allt garn ska förvaras i korgar. Tid kommer det ta men fint kommer det att bli. För ett tag sedan gjorde jag en korg där jag har alla pågående projekt (de som får plats) och nu har jag gjort en lite mindre för lite garnförvaring. Om några månader flyttar vi till mycket större och i mitt egna rum skulle jag vilja ha allt garn samlat i korgar. Om det blir så eller inte får tiden utvisa (helst skulle jag vilja ha ett tredje barn i det rummet men sambon har inte gett med sej än).
Storlek: höjd ca 15 cm, diameter ca 20 cm
Garn: Molly, virkat med dubbla garner
Virknål nr 7
Nystan: Knappt 2 av varje färg.
Just nu ligget garnet Nova från Järbo i korgen. Riktigt vad jag ska ha det till vet jag inte. Min tanke var att jag skulle virka bakelser men det känns som att jag kommit av mej lite med bakelsevirkandet....

Vill du se vad de andra i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort? Klicka här!

4 kommentarer:

  1. vad härligt med en garnkorg. blir ju nästan som en liten blombukett på bordet ju=)

    SvaraRadera
  2. Ååhh, jag har samma tanke, att allt mitt garn ska förvaras i korgar som jag gör själv!! Än så länge står fortfarande allt garn i en kartong på köksgolvet, men nån dag! Väldigt fin korg du har gjort!!

    SvaraRadera
  3. Visst känns det mer organiserat när man kan lägga garnet i korgar! Själv har jag försökt sortera i plastpåsar, det funkar inte lika bra..och framförallt är det inte lika snyggt!

    SvaraRadera