måndag 26 september 2011

Jag hade tänkt att blogga igår men då räckte inte energin till alls. Helt slut var jag. Och då var inte jag den som jobbade mest. Snabblogg nu när gladfisen sover, hade tänkt hinna göra mer än blogga...

Att jag var så trött igår var pga ved. En massa ved. Helt. Sjukt. Mycket. Ved. På tok för mycket för att fixa på en dag. Men fixade det gjorde vi. 15 kubikmeter köptes, lastades, kördes, lastades (läs: kastades) av och slutligen staplades och det var där jag hjälpte till. Helt slut blev jag så hur trötta de andra var kan jag bara tänka mej då de hjälpte till hela vägen. 

I en lastbil kom veden och självklart så körde den fast. Traktor nummer 1 var för klen för att dra loss den men traktor nummer 2 fixade det hela utan problem. Så nu har vi ved så vi klarar oss iallafall 2 vintrar. Det tråkiga är bara att den är staplad hon mina föräldrar och inte vid huset...Dvs - veden ska flyttas på en gång till...mend å blir det mer i omgångar. Han som vi köpte ved av hade en massa mer ved att sälja! 15 kubik för 6000.- Torr björkved. Så om du är intresserad kan du lämna en kommentar så får du nummer.

Jag kom till föräldrarna en stund innan veden då jag inte var med och lastade. Jag fick då den stora äran att se hur mamma lurade i Tom (lillebror på 15 år) palsternacka. När han ätit upp så tittade hon på mej och sa att det var p-nacka i. Elisia hade inte ätit klart därav att hon inte sa hela ordet. Tom började genast grimasera på en gång. Det lustiga var dock att han hade inte märkt något när han åt. 

Idag kommer dagen att bjuda oss på en busstur upp på stan. Där ska vi besöka bilblioteket och låna lite nya barnböcker. Det ska köpas lite barnkläder och spanas lite efter julklappar :-) Skicka paket med kläder jag sålt på tradera ska jag göra också. Och städa och tvätta, en jävla evighetsjobb!

En liten del av all ved...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar