torsdag 15 september 2011

Idag tänkte jag försöka mej på en liten blogg, går det så märker ni det går det inte så märker ni ingenting ;-) Anledningen till att det inte har blivit så mycket blogga är att jag är inne i en riktigt stickperiod nu. Jag stickar och stickar och stickar och tycker det är skitkul! 

En av anledningarna till att det just nu är så kul är att jag ser verkligen hur arbetet växer och hur min stickning utvecklas. Ska bli så spännande att få se och framförallt att få prova slutresultatet! Det är ju ett av problemen när man stickar, särskilt när hela arbetet stickas i ett stort stycke på rundsticka - det är helt omöjligt att prova!! Stickan är ju mindre än arbetet (annars skulle det inte gå att sticka) och det blir det typ omöjligt att prova. Det skulle gå om jag trädde över alla maskor till en tråd, men å andra sidan så försvinner en del av tjusningen i att få prova ett helt färdigt plagg. Så jag får ge mej till tåls.

Det jag tänkte bjuda er på idag är bilder från dopet i lördags. Lördagen den 10/9-11 så döpes Elmer Vilhelm Tommy. Faddrar denna gång blev Elmers farbror Richard och hans moster Sofia.



En trött Elmer som inte var så sugen på att vara med på bild...
Bästaste storasystern :-)
För mej blev dopet även ett styrketräningspass, höll Elmer hela tiden förutom den korta stund som prästen höll honom. Då Elmer är en 9-kilosklump och jag väldigt otränad så hade jag träningsvärk dagen efter :-)

Nu kisspaus sen ska jag passa på att sticka ännu mera när Elmer sover och Elisia är på förskolan :-) Längtar tills vi flyttar då jag ska få ett "eget rum". Gav som förslag till Robban att mina böcker kan ju stå i det lilla sovrummet på övervåningen så varför inte göra det till mitt bok- och garnrum??

1 kommentar:

  1. Vad härligt med bok och garnrum. Vi får bygga ut eller upp.

    SvaraRadera