tisdag 20 september 2011

Tisdag idag och det borde innebära symöte med Husmorsskolans Nya Syförening, men som de senaste veckorna har jag inte färdigställt något. Idag var visserligen tanken att jag skulle ha varit med, jag satt och virkade och virkade förut på kakdelar till kakor till Elisia. Men när det dags att sy ihop dem så upptäckte jag att den bästaste nålen för ändamålet var borta. Helt borta. Så jag började leta.

Först i korgen där jag förvarar alla pågående projekt och där ag sist hade den, där var den inte. Så då tittade jag på de olika hyllorna där den stått, men där fanns nålen inte heller. Så då tittade jag under, mellan och bakom alla soffkuddar men där fanns den heller inte. Så då slog jag på stort och tittade under soffan. Där såg jag bland annat en massa dammråtter...Så då åkte dammsugaren fram, jag vet, det finns då en risk för att nålen dammsugs upp men då den är större än en knappnål så borde jag ha hört det. Jag hörde den inte så jag utgår från att den inte fanns där. En del annat hittade jag däremot.
Skörden från städprojektet "under soffan".
Dammsugit under sängen har jag också gjort och där blev skörden två nappar. De är nu nykokade. Kändes fräschast.

Sen har dagen spenderats med att ta lite bilder på kläder som någongång ikväll (förhoppningsvis) kommer ut på tradera. Min tanke är att det ska bli så lite som möjligt att packa när vi flyttar! Vem jag försöker lura med den meningen vet jag inte då jag snabbare än de gamla kläderna försvinner köper nya...Här säljer jag de gamla.
Sötaste Elmer som tittar på sin snygga mamma när hon tar bilder på urvuxna kläder.

1 kommentar:

  1. jag hade också tomtelakan för ett tag sen. Anton frågade om det var jul.

    SvaraRadera