tisdag 11 december 2012

11 december

Idag är det tisdag och det är den 11 december. Idag blir det ett kombinerat symötesinlägg och adventsinlägg.

En bolero har jag stickat...
Mönstret hittade jag i boken Stickat och virkat vintage på svenska. Garnvalet föll på favoriten Soft Cotton från Järbo.

Dagens adventskalender ska visa mina framtidsdrömmar och just nu har jag inga framtidsdrömmar om att jobba med garn men stickningen är något jag väldigt gärna vill utveckla och bli bättre på!

Här kan du läsa om vad de andra i Husmorskolans Nya Syförening har gjort! 

Sen så har bildutrymmet tagit slut och jag har ingen aning om hur jag ska göra för att förminska bilderna (men jag har ändrat lite i kameran så nu blir bilderna inte lika stora) och så har jag också varit lite sugen på en nystart så nu blir det ny blogg.....

Nya bloggen hittat ni på denna adress... http://blogg.alltforforaldrar.se/blandbarnochgarn/ 

3 kommentarer:

  1. Daniel laddade hem ett program för att minska bilderna

    SvaraRadera
  2. Erik har också ett program för att minska bilderna men det går ju att göra i kameran också. Boleron är jättefin. Den boken är himla bra.

    SvaraRadera
  3. Det finns ett gratisprogram som heter Photoscape att ladda ner. Det gjorde jag och ändrade mina redan publicerade bilder och minskar de som ska bloggas. och vips, massa nytt utrymme!

    SvaraRadera