söndag 2 december 2012

Första advent

Första advent idag och självklart är det första ljuset tänt, både i köket och i tv-rummet.
Som ni ser på lågan så blåser det en del i tv-rummet, inte kallt utan varmt! Skön varm kaminvärme blåser runt med hjälp av en fläkt, inbyggd i kaminen. Himla smart. Skitbra när det är dags att torka tvätt också. 

Min första advent började tidigt, för tidigt, 5:35, för att vara närmare bestämt. Elmer tyckte det var dags att göra morgon då. Lyckligtvis så lyckades jag få honom att ligga och slöa till 7, någongång där så lyckades jag slumra lite och en annan gång så trodde jag att Elmer hade somnat men då råkade jag röra mej en microdelsmillimeter och vips så var han klarvaken. 7:45 vaknade Elisia och straxt före 9 så var vi i pulkabacken och hade skitkul! Svettigt var det också, att det var 13 minusgrader var inget jag märkte under alla kläder. Inga bilder så mobilen och barnen inte riktigt visade sina goda sidor samtidigt.

Gymnastikavslutning var det för Elisia idag också. Äntligen fick vi föräldrar vara med, eller första gången fick vi också vara med och vilken skillnad det var! Elisia sprang runt och hade kul iallafall och efter fikat så passade Elmer på att ha lika kul. Inte helt lätt att få med dem båda därifrån. Inga bilder därifrån får ni heller då även anda barn är med på bilderna. Kände inte riktigt för att springa runt och fråga alla föräldrar om det var ok att lägga upp bilder där även deras barn fanns med. 

Ikea och bauhaus har också fått sej ett besök av oss. Särskilt bauhaus, där köpte vi tätningslist, rekommenderas!!! De som satt runt ytterdörren var helt slut. Nu har vi nya fräscha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar