tisdag 4 december 2012

4:e december

Dagens bild ska vara på någon som jag beundrar, men vem beundrar jag? Det finns så många jag beundrar på men på olika sätt. Mina barn, Robban, mina föräldrar, kollegor, människor som säger ifrån när det behövs, människor som kämpar för rättvisa...Listan kan göras lång. 

Men ni ska få lite bilder, även om de kanske inte helt hör ihop med dagens bild. Allt är ju en tolkningsfråga. I lördags så skrev jag om mina tomtar i vardagsrummet (tomten är också någon jag beundrar, tänk hur någon som inte ens finns kan sprida så mycket glädje?), jag var iallafall inte helt nöjd med tomtarna och då dumsnål är mitt andra namn så köptes det heller inte några nya.

Men så gjorde jag en deal, med mamma (också någon jag beundrar). Hon fick lite grejer som bara stod och frös i förrådet och som betalning köpte hon två tomtar. Två tomtar som nu står i vardagsrumsfönstret, eller en sitter...

Den här lille tomten är lite bekväm av sej och sitter ner. Lite sticknörd som jag är blir jag imponerad över hans tröja, men jag förstår ju att det är maskinstickat...Fint iallafall!
Den här tomten har lite mer energi så han står upp, tyvärr lite ostadigt. Eller han står stadigt men väldigt snett, framåtlutat, lite fylleaktigt, och då tomten för mej är en nykter person så får han stå lutat mot orkidéen. 
Också väldigt fin stickning på denna tomte...
...och andra fin detaljer!
Tack mamma!

1 kommentar:

  1. Vilka fina tomtar! Jag gillar också deras grå stickade tröjor och mössor, och vilka mysiga skor de har. Förstår att du beundrar dem :)
    Kram Cat

    SvaraRadera