söndag 9 december 2012

Helgen

Pepparkaksbak, en massa stickning, en utekväll, en sovmorgon, en supersnabbis på Marieberg, vedstapling och lite städning - allt detta har stått i vägen för bloggning. Sånt är livet ibland. Det verkliga livet kommer liksom före bloggen ;-) Med tanke på allt jag gjort så hade jag ju också hoppas på att någon bild skulle tas, men icke. 

Till pepparkaksbaket hos Virkmamma hade jag iallafall med kameran men inte en bild tog jag. När jag tänker nu i efterhand så hade jag ju kunnat bett hennes man, alias fotoguren, att ta lite bilder men det tänkte ju inte jag på då. Så ingen bild. Men det var iallafall kul att baka lite pepparkakor med storasyskon och syskonbarn, en jädrans massa deg åt jag också. 

Efter det åkte jag och lämnade barnen hos mina föräldrar och sen snabbt hem för att slutföra min stickning som jag skulle ha på mej på kvällen. Precis klar hann den bli och precis klar hann jag också bli innan det var dags att åka. Ingen bild hann tas och när vi väl kom hem mitt i natten var jag lite för trött för att övertala Robban till att leka fotograf. 

Sen idag var jag med om något jag inte varit med om på länge. Jag vaknade när det var ljust ute OCH det var helt tyst! Underbart! Jag kostade t.o.m på mej att gå upp för ett obligatoriskt toalettbesök och sen gick jag och la mej och somnade om! Sov till 11. Lyx!

Sen åkte jag och Robban iväg till Marieberg och åt bakismat och passade på att byta Elisias hjälm som gått sönder. När vi kom hem hade barn och ved kommit så då var det bara att stapla. Nu håller Robban på med att byta luftvärmepump så med lite tur ska det inte gå åt lika mycket ved när den är inkopplad och klar. 

Just nu blir det bildlöst men jag ska försöka trolla lite i adventskalendern jag håller på med. Det blir lite i "efterskott" så att säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar