lördag 1 december 2012

Inför advent

Idag var det en del som skulle hinnas med...en del hanns med och en del inte. Sånt är livet. Sovmorgon, handling (av det som jag glömde igår), pepparkaksbak och påtvingad städning har hunnits med. Städa hade jag tänkt att hoppa över men barnen kom över en del frigolit som de roade sej med att smula sönder och sprida ut över hela bottenvåningen. De hade roligt, de hade även roligt sen med dammsugaren och dammsugaren blev mätt! 

Julpyntet som ska på plats har även kommit på plats. Endast julgranen kvar. Och så skulle jag vilja ha nya tomtar till vardagsrummet. Jag vet precis vilka jag vill ha men jag blir alltid så dumsnål när det gäller detaljinredning...Förövvrigt så har de börjat rea julsaker på ikea, hade jag inte redan köpt adventsljusstakar till alla fönster hade jag köpt idag. 
Visst behöver jag nya tomtar till vardagsrummet? Det syns inte på bilden men de är så små att de syns inte ens för soffan står i vägen!! Det är mycket möjligt att de flyttar upp till tv-rummet redan ikväll och så får vardagsrummet vara tomtelöst.

2 kommentarer:

  1. Köp, har också varit dumsnål på sånt, men det blir roligare med ny inredning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gjorde en deal med mamma, hon fick en kyl och frys och jag fick två tomtar! Fast hon missuppfattade lite och köpte i två olika storlekar så en till måste jag köpa.

      Radera