måndag 10 december 2012

9 & 10 december

Bättre en dag försent än inte alls...Bilden för den 9:e december är på mitt rum...

Nu är det ju lätt att tänka att jag tar en bild på sovrummet men det är ju faktiskt mitt OCH Robbans, men det finns ett annat rum som är mer "bara mitt" - tv-rummet...ostädat och icke-prioriterat inredningsmässigt. Men det kommer väl någongång det med. Jag har iallafall planer :-)

Det finns två saker jag är riktigt nöjd med i detta rum, dels är det de två små vita vägghyllorna på bilden längst upp. Vad jag ska ha på dem vet jag däremot inte, men fina är de så de har kommit upp utan pynt. Och så gillar jag mina Billy-bokhyllor, lite snabbt tänkt så tror jag att det är de möbler som vi haft längst. Köptes när vi flyttade tillbaka till Tybble efter en kortis på Norr och om jag inte minns fel så byttes sakta men säkert alla möbler ut när vi bodde i Tybble? Eller nästan allt, när jag tänker efter så är Elmers säng äldre för den köpte vi till Elisia och hon är född på norr, och sängen köpte jag när jag flyttade till Tybble för allra första gången för snart 7 år sedan, men det är ju å andra sidan bara en "madrassklump" utan sängstomme (fast nu har Robban trollat hit de grejerna har skulle trolla hit nu ska jag bara trolla ihop allt, och då jag är lat så tar det tid", men men, hyllorna börjar iallafall tillhöra antikviteterna här i huset. 

Bortsett från hyllorna jag nämnt kan jag tänka mej att byta ut alla möbler i hela rummet. Det kommer jag däremot inte att göra för jag har ännu inte gett upp hoppet om ett barn till och då kommer detta rum att behövas till sovrum. Det känns då väldigt onödigt att lägga pengar på möbler som sen inte kommer att få plats. Men om jag nu skulle köpa möbler hit så kommer jag att bli lite nostalgisk och köpa en KLIPPAN-soa från Ikea. I min första lägenhet hade jag en turkos och det skulle det bli nu med. Sen med något svartvitt soffbord och någon vitt att ställa tv:n på. 

Dagens bild skulle ha varit på mitt favoritdjur. Favoritdjuret är katt och då vi inte har någon katt har jag ingen att fota och då jag, i detta fall, hade väldigt dålig framförhållning så har jag inte fotat någon vid tidigare tillfälle (hade ju kunnat göra det när jag var hos Virkmamma i lördags, men nu blev det inte så). Jag har heller inte någon lust till att pulsa ut i snön för att leta på första bästa katt att knäppa en bild på. 

Ett annat djur jag kan tänka mej att ha i hemmet (om det inte vore för alla jävla allergiker som inte ens bod här!!!!) är marsvin. Bor i bur så det borde gå att hålla koll på den, mindre än en kanin men rejälare än en hamster och är, till skillnad från hamstern, vaken på dagen.

Nu ska jag flörta in mej hos Robban så han kan agera fotograf och jag huvudlös modell.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar