torsdag 6 december 2012

6:e december

...någon jag älskar
Känns ju som en liten tråkig bild men nu blev det så. Han är inte en sådan aktiv modell :-) men iallafall nyklippt på bilden. 

Har vabbat tisdag och onsdag, idag blev det jobb och hjälp vad trött jag är!! Barnen var lika trötta dom. Stendäckade så fort de lagt sej. Så hur gärna jag än vill skriva nåt skitkul om hur jag och Robban träffades, om hur svårflörtad han var (men som sen visade sej omöjlig att bli av med ;-)), hur jag 20 meter från porten sa nåt om att det är ju helt otroligt att jag har klarat av att gå den här långa biten utan att ramla i snön och sen pang så låg jag ner, detta var mitt i natten och jag var stupfull. Om jag hur några veckor senare fick höra de första orden jag sa "om Robban till honom" de tänker jag dock inte återge här. Om hur jag dagen efter sa mitt mobilnummer sakta, för trots att jag var full som en anka så skulle han tydligen ha nummer, jag var inte säker på om jag skulle byta ut en siffra eller inte. Nu bytte jag inte ut någon siffra och ringde gjorde han, ville jag skulle med ut på krogen. Jag sa nej. Ytterligare en dag senare så funderade jag nästan en hel dag på om jag skulle höra av mej eller inte, jag hade ju bara varit ute efter "något för natten" och hade inte alls tänkt mej något mer...Hörde av mej gjorde jag iallafall och det följde en intressant sms-konversation och nu snart 7 år senare så kan jag fortfarande komma ihåg en del rätt så ordagrant :-)

Vinter 05/06 låg snön kvar läääänge. För jag och Robban träffades första helgen i mars och sen gick det ytterligare ett par veckor innan jag fick köra hans älskade bil och då var det fortfarande en massa snö på marken och jag som inte kört bil på ett halvår var helt livrädd!! Robban fick t.o.m säga åt mej när det var dags att växla (tack och lov för automat!!).

Det blev visst en liten story ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar