lördag 3 november 2012

Ibland blir det inte riktigt som jag tänkt mej

De dagar jag slutar tidigt brukar jag försöka gå och hämta barnen, dvs köra hem som en raket och sen skynda iväg med vagnen bort mot förskolan. Dels är det väldigt bra motion och det ger en jädras massa steg på stegräknaren. Dels så tycker barnen det är skitkul!

Igår blev det dock inte riktigt som jag tänkt mej. Jag har märkt på senare tid att Elmer utvecklat ett stort intresse för ståbrädan som Elisia brukar stå på. Igår när han såg att jag hade med vagnen fick han väldigt bråttom med att sätta dit ståbrädan. Han stod och slet för att få upp den ur krogen och försökte knäppa dit den. Efter lite assistans från mej så satt den på plats. Direkt så ställde han sej där och höll i sej hårt!! 
Elisia klagade inte utan tyckte det var riktigt skönt att få sitta i vagnen. Vid fototillfället var Elmer inte helt nöjd då det innebar att vagnen just då stod stilla, när den rullade var han som en liten solstråle!

1 kommentar: