måndag 12 november 2012

Ny växter

Grönsakerna jag började odla för nästan ett år sen börjar mogna och allt eftersom de mognar så flyttar plantorna ut till komposten. En del får dock stanna inne för övervintring. De som för överleva bor i tv-rummet. Så då fick jag det I-landsproblemet att Elmers fönster blev helt tomma! Endast en liten grönväxt kvar och så kan han ju inte ha det! Fullt med växter ska det vara, bra insynskydd, enligt mej. 

Så nu har två nya grönväxter fått flyttat in. En helt nu sort för mej så hur länge de överlever återstår att se. Tåliga saker måste jag ha. Det har jag lärt mej. 

Kommer tyvärr inte ihåg vad växten heter men det står säkert på papperslappen som sitter i men jag orkar inte gå och kolla...

Har förövrigt tänkt i flera helger att jag ska plantera om ett gäng blommor men det glöms hela tiden bort... De nya som står i mitt juliga köksfönster är i stort behov av omplantering...

1 kommentar:

  1. Hej, det där ser ut som paraplyaralia. Har du tur/otur så blir de enorma.
    Det är lite kul med nytt i fönstren ibland.

    SvaraRadera