torsdag 15 november 2012

VAB

Igår blev det en lång, men väldigt givande kväll på jobbet, tyvärr så är det köpstopp så även om tankarna, motivationen och viljan verkligen finns där så kan vi inte genomföra alla miljöförändringar vi vill! Så irriterande!! Så nu fick jag det sagt :-)

Trött som sagt efter jobbet och somnade ovaggad senare på kvällen. Tyvärr blev jag väckt vid halv 3 på natten av att Elisia ropade att hon hade ont, eller nåt...Ont hade hon iallafall, i magen...och minuten senare så kräktes hon ner hela sängen (okej inte riktigt men en hel del) så det blev en dusch och lakansbyte och jag gick och la mej med hopp om att det bara skulle bli en kräkis. Det hoppet släcktes snabbt och inom loppet av 1 timme hade hon kräkts 2 gånger till och senare under natten/tidig morgon blev det ytterligare 2 gånger och på förmiddagen ytterligare 2 gånger. Totalt 3 lakan, 1 handduk, 2 påslakan och täcket. Tvättmaskinen går varm. Väldigt intressant eller hur?!

Drömde för övrigt någongång där på natten när jag lyckades slumra lite att jag tvättade som en dåre, kräkslakan då alltså, så vattnet läckte och jag var ute med mina barn och en massa barn och deras föräldrar + pedagoger från jobbet och pedagogerna från barnens förskola. Alla var här! Och helt plötsligt så började det ryka från tvättmaskinen. Sen blev jag väckt med ett ryckt då det var dags för Elisia att kräkas igen :-(
Pluttan :-)
Elmer valde att hjälpa till med städningen, hoppas det är ett intresse som håller i sej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar