fredag 2 november 2012

Klädfärger...

Jag är en människa med många åsikter, en del av genuskaraktär. Inte så att barn ska vägras leksaker bara för "att" men jag anser att barn ska erbjudas alla typer av leksaker och alla möjliga färger på kläder oavsett vilket kön barnet har. 

Men varje gång jag viker tvätt så får jag en chock och jag blir arg på mej själv för större delen av Elmers kläder är blå eller gröna och Elisias är rosa. Men hur fan ska jag göra när större delen av Elmers kläder är ärvda från Elisia, köpta innan hon fick för sej att hon bara skulle ha rosa och bara klänning. Det känns så onödigt att köpa en massa kläder bara för att när han har kläder så det räcker och ännu mer. 

Elisia har ju som sagt fått för sej att hon bara ska ha rosa och klänningar vilket har gjort att kläder som inte passar in i den kategorin ligger oanvända, fast idag hade hon brun tröja och bruna tights med får på, hon valde t.o.m själv...
Bara rosa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar