tisdag 20 november 2012

Spiralstickad yemenväst

Då har jag fäst en 7-jädrans massa trådar så nu är en litet bebiskit klart :-) En väst till ska stickas klar sen har jag tänkt att skicka iväg det någonstans.
En rätstickat hjälmmössa och en spiralstickad yemenväst är det som nu blivit klart. Garnet är ett bomullsgarn från Kilafors. 

Jag gjorde en spiralstickad yemenväst då jag tänkte att det skulle bli lite roligare att sticka om stickningen förändrades lite då och då. Roligare kanske det blev men fullt av småfel blev det också! Förhoppningsvis så syns dem inte. 
Randigt är riktigt fint!
Ett problem jag har är att sy ihop det stickade, hur fasen ska jag göra för att tråden inte ska synas igenom? förutom att sy ihop med samma färg som synes på utsidan?

Syföreningsmöte är det hos Husmorsskolan idag så klicka HÄR för att läsa om vad de andra har gjort och vad de har för tips!

3 kommentarer:

  1. Tjusigt. Kan försöka visa ett annat sätt att sy ihop nästa gång vi ses.

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev!! Önskar dig en fin vecka/Gela

    SvaraRadera
  3. Det blev ju jättefint, vilka fina färger!

    SvaraRadera