torsdag 8 november 2012

Jag längtar!

Det finns dem som säger att varje årstid har sin charm, och det kanske är så, men jag har inte hittat charmen med denna kyla och mörker. Kylan kan jag klara ty det finns kläder. Men mörkret!! Jag hatar mörkret!! Det är inte så att jag är överdrivet mörkrädd men jag fattar bara inte varför det ska bli så mörkt?!! Det går ju för fan inte att se något!!!

Så nu vill jag ha snö! Jag lever verkligen på hoppet om att det blir ljusare då. Att snön liksom lyser upp lite i detta kolsvarta mörker vi nu har ute. Och jag verkligen längtar tills det vänder och det äntligen börjar bli ljusare ute, 22 december. Längtar tills det blir sommartid igen! Tack och lov att det är sommartid en månad längre nu för tiden!! Vill bara att det ska bli ljusare! Jag upplever det som mycket lättare att dra ner en rullgardin när jag ska sova än att behöva tända upp hela huset för att överhuvudtaget se något.

Och framför allt så längtar jag efter att det bara går att gå ut som man är. Utan varma kläder och utan skor!

1 kommentar:

  1. Usch alla ytterkläder klarar jag mig gärna utan speciellt på barn /madde

    SvaraRadera