tisdag 30 oktober 2012

Blomkruksfodral

I somras så planterade jag om en massa paprikor till lite lagom stora krukor, utekrukor, inte särskilt vackra inne. Men så sommaren blev som den blev så hann inte en enda paprika bli mogen innan det var dags för dem att flytta in. Så för att göra krukorna lite finare så har en nu fått lite kläder, eller ett litet fodral.
Garnet är Molly från Järbro, stickade med stickor 5 mm, 70 maskor i resår, 2 r, 2 a. Busenkelt. Min blev tyvärr lite för kort, hade behövt något extra varv. 
Utekrukan som verkligen ser ut som en utekruka fick nu lite extra färg!

Nu har jag planer på att göra några röda inför julen :-)

Kika gärna in och kolla vad de andra i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort, klicka här!

4 kommentarer:

  1. Snyggt. Jag har tänkt göra nåt liknande men har inte haft tid.

    SvaraRadera
  2. Det där tänkte jag faktiskt på igår! Fick ta in några pelargoner i sina tegelkrukor för inga tillräckligt stora ytterkrukor fanns i huset. Får nog fixas:)

    SvaraRadera
  3. Va fint å röda till jul kommer bli kanon mysigt i jultider :)

    SvaraRadera