lördag 27 oktober 2012

Min dag

Så här hade jag tänkt min dag:
  • Först få sova en helt underbar hel natt.
  • Få sovmorgon till 9:30.
  • Åka iväg till köpcentrat vid 10.
  • Vara klar med inköpen vid 11 och då gå till McDonalds för ansiktsmålning och lunch.
  • Åka hem och städa lite snabbt.
  • Äta middag.
  • Se till att barnen somnar.
  • En lugnt och skön kväll bara för mej själv. 
Så här blev det:
  • Först en natt från helvetet då Elisia vaknade HELA jävla tiden och var kissnödig eller törstig eller så pratade hon i sömnen. Tror hon drömde om att hon var på förskolan för hon nämnde ett namn på ett barn som går där...
  • Elmer väckte oss alla vid 5:30, somnade om eller välling och lite bök. 
  • 6:00 bestämmer sej Elisia för att det är morgon och ska prompt gå upp. Hon får order av mej att hon då får leka i sitt rum för vi andra behöver sova lite till.
  • 6:07 kommer Elisia in och babblar i vårat rum och väcker Elmer...Robban får gå upp. Dessa tider är endast ca tider, jag var lite för dö för att kolla på klockan hela tiden. 
  • Till slut så somnar jag om och sover till 9, välbehövligt. Trots det känner jag mej ändå rätt dö i detta nu. 
  • 10.10 kommer vi iväg till köpcentrat, helt okej tid!
  • 13:30 åker vi från köpcentrat. Med lite mer inhandlat än vad jag tänkt från början...
  • Elmer somnar i bilen och fortsätter lyckligtvis att sova i vagnen. Blir lite slappistid och "städa-utan-slut-tid".
  • 16:27 ringer jag till mamma för att få recept på våfflor som Elisia önskat till middag. Får då svaret att det har hon också tänkt göra. Det kändes så onödigt att jag själv gör samma sak så vi åkte dit istället. Var då så förberedd att jag tog med välling och pyjamaser så att barnen skulle kunna få somna i bilen på väg hem.
  • 20:45, en timme senare än vad jag tänkt. Kom vi hem. Båda barnen somnade i bilen. Elmer gick bra att bära in, bara vände på sej i sängen och somnade om. Elisia ligger och bökar runt i sin säng och somnar förhoppningsvis snart. 

Elisia som modellar målad som katt i det som köptes till henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar