tisdag 9 oktober 2012

Grytlapp

Då var det tisdag och symöte hos Husmorsskolan, alltid lika kul! Så mycket inspiration jag får! Önskar bara att dygnet att fler timmar. 

Tills idag har jag iallafall gjort klart en grytlapp. Den har legat ärdig så när som på  trådfästning ett tag, men nu under kvällen är trådarna fästa och den är därmed klar. 
Framsidan är en mormorsruta och för att den ska vara så tjock så att jag inte bränner mej när plåtar lyfts ur ugnen så har jag virkat på en baksida och den blev jag väl inte riktigt lika nöjd med. På något sätt så stämmer det inte riktigt. När jag virkade dit baksidan så blev det helt vågigt så någonstans gick det lite snett. Men den fyller nog sin funktion ändå så grytlappen får leva kvar. 
En baksida som inte blev riktigt bra, men som kommer göra nytta. Men jag är ändå väldigt glad över att jag gjorde den för nu vet jag att svart och vitt är mina färger! Iallafall i köket.

Garnet jag har använt är soft cotton från järbo storleken på virknålen var 4 mm. 

Nu ska jag titta på Hollywoodfruar och virka lite till. För att läsa om vad de andra har gjort klicka HÄR!

3 kommentarer: