söndag 7 oktober 2012

Krukrapport

Det har varit lite si och så med trädgårdsrapporter den sista tiden. Det känns lite som att säsongen är över, iallafall utomhus, även om det fortfarande går att plocka in jordgubbar, iallafall förra helgen...

Annars så har ju det mesta fått flytta in eller flyttat till komposten. Några tomatplantor har jag kvar ute men de plockas av så fort jag har tid och lust och då hamnar det tomater på eftermogning i köket och plantan hamnar i komposten.

In har alla paprikor och chilis kommit, utom de som jag glömt på balkongen och som jag inte vattnat på över en månad och som jag inte ens vet om de lever?!!
Blivande chokladpaprika.
Någon typ av söt chili...
Spetspaprika. Eller det står chili på förpackningen men de som redan provsmakat säger att det smakar spetspaprika.

Gul paprika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar