tisdag 1 november 2011

Det har ju varit lite dåligt med inlägg. Det beror inte på att jag inte har något att skriva (definitionsfråga iofs) utan på att jag har varit så trött!!

Elmer har sedan länge fått för sej att det är bra att somna tidigt på kvällen och det håller jag med honom om. Men så tycker han också att det är bra att vakna tidigt och det håller jag inte med honom om. Han har två alternativ som han väljer mellan. Den ena är att sova till halv 6 och sen vilja gå upp. På tok för tidigt! Då har han å andra sidan varit vaken sen till 9 för att därefter sova 1½-2 timmar och då har jag också sovit...Eller så vaknar han vid 4-5 äter i sängen och ligger sen och bökar runt en timme innan han somnar om för att sen vakna vid 7-7.30. Båda alternativen gör mej skittrött!! Men han sover 9-10 timmar innan han vaknar så jag klagar inte! Men det vore så skönt om han kunde somna vid 19-19.30 iställer för en timme tidigare och sen sova iaf en timme längre!!

Men inatt var han duktig! Somnade vid 18.30 och sov till 4, åt och somnade om på en gång!! Och sov till strax före 7, helt ok! Idag är jag med andra ord lite piggare. Såpass pigg att jag har tagit tag i operationen "tvätta soffan". Den är riktigt skitig...

Annat kul som hänt under helgen är att vi har varit på Lek & Buslandet!! Elisias absoluta favorit (hon önskar sej gärna ett besök där i både julklapp och present) kul hade hon och jag med. Tror även att hennes morfar hade kul för han klättrade runt och åkte rutchbana utan barn...

Var är Anton?
Sen har vi äntligen bytt bilbarnstolar till barnen. Elmer har vuxit ur babyskyddet, eller det beror väl på vilka kläderna han har men då det börjar bli kallare (iaf en del dagar) så behövs det overall och sätter man då honom i babyskyddet får han tryckas ner och sen sitter han där han sitter...Så nu har han istället fått Elisias stol och Elisia har fått en bältesstol och är riktigt nöjd över att få sitta framåtvänd. Jag vet att det är rekommenderat att barn ska sitta bakåtvända tills de fyller 4 men att köpa en till bakåtvänd och ha i 4 månader kändes inte aktuellt...Vi kommer iofs behöva köpa så vi har dubbla stolar sen när jag börjat jobba men det är en annan historia. Bra sitter de iallafall i stolarna. 

Så bra att de båda somnade. Och jag njuter verkligen över att köra Volvo igen!! Att kunna ha Elmer fram (air bag på passaten) och automat! Det måste verkligen vara den bästa uppfinningen som finns på bilar, bättre än AC!!

Volvon har varit trasig - den har låtit som en traktor när den körts, t.o.m Elisia har frågat vad det är som låter. Ljudet har kommit från växellådan, vilket gjort att vi och många andra då trott att det är den som har gått sönder. Enda nackdelen med automatlåda är att det kostar närmare en förmögenhet att byta den. Men när Robban ringde och pratade med någon verkstad som är inriktade på just automatlådor så sa de att de trodde inte det var fel på lådan (Robban beskrev var missljudet kom ifrån). Richard då sej då en rejäl titt på bilden och hittade någon pinne som är till för något under bilen som var för lång. Han kapa pinnen och nu låter den precis som vanligt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar