måndag 7 november 2011

Sitter i badrummet med 2 små barn i badet, varav den minsta är skittrött!! Riktigt jävla trött!! Men då den lille skrutten har en storasyster som gör allt för att underhålla honom så verkar det funka. En stund iallafall. Enligt Elmer så är det roligaste när Elisia tvättat bort "pipper" ur hans hår, dvs tvättar honom med en tygtvättlapp på huvudet. Men han ser riktigt trött ut, trots skrattet. 

Dagen idag bjöd oss på en utflykt. Det är typ obligatoriskt att göra något extra de dagar Elisia är ledig, annars klättrar hon på väggarna och jag blir tokig. Idag åkte vi till Rynningeviken och matade fåglar, men det får ni inga bilder på för de finns i mobilen. Jag har inte riktigt greppat hur jag ska få bilderna in i datorn och när jag bloggar från mobilen så funkar det inte att lägga in bilder. 

Kul var det iallafall och jag är lite förundrad över fåglarnas beteende. Så fort de ser att man ändrar riktningen och går mot dem så kommer de direkt! Och de går nära också! Så jag gissar på att de blir matade rätt ofta och att blygheten inför oss människor släppt en hel del. Flingor, havregryn och smörgåsrån fick de iallafall av oss och de åt som bara den. Efter det värmde vi oss i stugan och åt upp picknicken :-) Rekommenderar utflyktsmålet!

Nu är det någon som snart somnar i badet, ögonen hänger på 3 kvart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar