tisdag 29 november 2011

Rutig handduk

Denna vecka har jag gjort en handduk till syster Sofia, klar var den iofs redan förra veckan men då var den inte levererad.
Mönstret hittade jag i boken Väldigt virkat av Erica Laurell och enligt mönstret ska det gå åt 2 nystan garn av varje färg, nu gjorde jag handduken lite mindre så det gick inte ens åt ett nystan av varje färg. Vad jag ska göra med resten av garnet har jag nu ingen aning om.... Virknål 4 och M&K eco bomullsgarn. Ett litet projekt som gick snabbt och roligt.

Vill ni veta vad de andra i Husmosskolans Nya Syförening har gjort? Klicka här! Själv ska jag gå och nyta bajsblöja nummer 6 för dagen, igår blev det runt 10...

3 kommentarer:

  1. Så fin och den boken måste jag ta och kika i :)

    SvaraRadera
  2. tack=) supersöt handuk du gjort, kramar eddy

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Gör man den i vitt och rött så blir det en julhandduk :)

    SvaraRadera