onsdag 9 november 2011

Några gånger sen senast har jag tänkt att blogga men antingen har jag fastnat bland stickor och garn eller i en bok. En riktigt bra bok - Ge ditt barn 100 möjligheter istället för 2 - enligt mej så borde alla som har barn, jobbar med barn eller bara har barn i sin närhet läsa den och ta till sej av den. Den både ger rejäla tankeställare, väcker frågor och ger mej några knäppar på näsan där jag ser att jag kan förbättra mej. Barn är barn och det finns ingen anledning till att dela in dem i pojkar och flickor när de är pyttesmå.

När jag inte har läst eller stickat och Elisia har varit på förskolan så har jag försökt att ta lite bilder på Elmer. Att fota är kul och en utmaning med en mindre bra kamera. Lite andra bloggar läser jag och då bla denna - en mamma som fotar sina barn mycket och gärna och väldigt bra! Inspirerande. För mej iallafall. Efter att jag började läsa hennes blogg har jag vågat testa kameran mer, ändra inställningar, fota med och utan blixt. Tidigare satte jag bara på kameran och tog en bild. Spelar apa bakom kameran gör jag också.


Elmer hittade något nytt och spännande...



Ibland blir det lite mycket...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar