lördag 12 november 2011

Jag vill ha!!!

Ibland blir jag så trött på mej själv och mina känslor - jag är så helt sjukt bebissjuk!! Jag vet att jag har två underbara barn och jag älskar dem över allt annat, men jag känner mej inte nöjd med det. Hela mitt inre bara skriker efter en bebis till!! 

BebisElisia
Inför förlossningen med Elmer var jag riktigt rädd. Förlossningen med Elisia var vääälllldigt lång och inte den bästa. Men med Elmer gick det betydligt snabbare och jag hade verkligen världens bästa barnmorska som pushade mej på ett helt annat sätt än den som jag hade med Elisia. Fick veta sen av min MVC-barnmorska att hon som jag hade nu (kommer inte ihåg vad hon hette men det var ett dubbelnamn) var väldigt erfaren och många var nöjda med henne. Det gjorde precis lika ont när Elmer krystades ut som Elisia och  självklart tog värken slut när huvudet var halvvägs ute (föreställ er den smärtan!!) men ändå, det första jag gjorde när jag fått upp honom på magen var att säga att det gjorde förbannat jävla ont, och så tittade jag på Robban och sa: Men jag vill ha en till ändå! Och det vill jag verkligen!

BebisElmer
Så tittade jag på det här programmet, tror det heter "Barn till varje pris" med komiker-Pia som programledare. Där var det en 6-barnsmamma som med hjälp av provrörsbefruktning ville få ett 7:de barn. Vet inte varför men hon gjorde detta i något av de Baltiska länderna, jag gissar på att hon var för gammal för att få göra det i Sverige. Min första tanke var att "men hon har 6 barn, var nöjd med det". Så kom jag på det. Precis samma sak får jag också höra. "Du har två barn, en av varje, var nöjd med det", ok det efter det sista kommatecknet har ingen sagt högt men det hörs i tonläget. Och ja, jag är nöjd med mina barn men jag är inte nöjd. Jag vill verkligen ha en till och jag gissar på att 6-barnsmamma i tv-programmet känner likadant. 

Jag tror det är svårt att säga hur många barn man ska ha i livet. Det enda jag kan säga är att jag verkligen verkligen vill ha en bebis till och skulle jag någongång få det så lovar jag att inte tjata om ytterligare en (jag kan ju nämligen inte veta helt säker om jag känner mej nöjd efter ytterligare en men jag vet att får jag Robban att gå med på en till så ska jag inte utstå honom för ytterligare tjat, det finns nog en risk för att han går sönder då).

En bebis till till Stina tack!

Och om jag hade känt mej nöjd med att ha till antalet 2 barn skulle jag mer än gärna ställa upp som surrogatmamma (tror jag) att få barn är verkligen det mest underbara jag varit med om och att få hjälpa ett annat par till samma glädje och kärlek finns det inte ord för. Men jag skulle ha svårt att släppa barnet och skulle nog helst göra det för ett par jag känner så att jag med jämna mellanrum får träffa barnet.

Jag kan säga att jag försöker verkligen att inte tjata på Robban om en bebis till men det är svårt, så svårt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar