tisdag 1 november 2011

Misslyckad ruta får nytt liv

Idag är det tisdag och symöte med Husmorsskolans Nya Syförening! Idag ska jag bjuda er på en misslyckad ruta. För ett tag sedan började jag virka smårutor till en kommande vårpläd, innan jag började med de rutorna som det till slut blev så försökte jag mej på en annan först.

Mönster på denna ruta hittar ni här och bild här.

Någonstans gick det dock helt galet med min och efter att ha virkat mittenpartiet såg jag att det omöjligt går att virka en ram runt. Som sagt någonstans gick det fel, jag har fått på tok för många blomblad...
På tok för många blomblad...
Men det är ju dumt att slänga bort något som redan är gjort. Jag hade ju kunnat repa upp den med det har varit så många upprepningar nu så det hade jag ingen lust med (har repat upp både klänning och halskrage) så istället fick denna "misslyckade" ruta bli en blomma att pryda en virkad korg med.

Blomman ser just nu lite ensam ut så kanske den någongång får lite kompisar :-)

Vill nu se vad de andra i Husmorsskolans Nya Syförening har gjort? Se här!

3 kommentarer:

  1. Vilken söt liten virkad blomma, passar perfekt på garnkorgen!

    SvaraRadera
  2. Hej du, vad fint det blev i alla fall. Jag har också dragit upp en hel tröja på sistone så är ej såååå roligt, gör nu nåt enkelt som inte kan bli fel...tror jag. Ha en fin kväll/Gela

    SvaraRadera